söndag 16 oktober 2011

En dag.

Var på bio i kväll med mor min. Två av Sveriges, för att inte säga världens blödigaste damer har köpt biljetter till "En dag". Ni som läst den vet. Ni andra bör läsa den. Mamma kom till den där fulgråten, ni vet den där hulkande, snorande, flämtande fulgråten. Själv höll jag ihop det fint trots mammas iver att räcka över näsdukar vid extra känsliga partier. Jag tror att det kan ha att göra med slutet. Jag vägrar acceptera slutet. De hade ju just fått varandra!

Filmen var vacker, välgjord och gripande. Hur skulle den inte kunna vara det med tanke på historien?
Boken var storslagen.

5 kommentarer:

  1. härligt att du fick se din efterlängtade film!
    <3/ amanda

    SvaraRadera
  2. nej jag har ju inte det! har du den? isf lånar jag den gärna i helgen! Puss

    SvaraRadera
  3. Skulle gärna låna ut den om det inte vore för att en viss ljushårig herre i hushållet tuggade i sig framsidan samt näst sista kapitlet. Jag har kadavret kvar. Kan inte förmå mig att slänga det.

    SvaraRadera
  4. hahaha Floooooyyyyd!

    SvaraRadera