söndag 23 oktober 2011

Helg i retrospect.

Fredagen var personalfest med knytis, bål och bugg. 60 + kan bugga, tror jag för jag är verkligen långt ifrån en expert. Jeez, har upptäckt muskler som legat dolda i överarmarna. Trodde att jag fått nackspärr men det var nog den där snabbbuggen halv ett på natten som jag känner av nu i skrivandets stund.

Lördagen vaknar jag upp till ett hem som gud glömde. En vecka med heltidsarbete, middagar, jujutsuträningar, barngympa etc sätter sina spår. För att ta itu med hemmet var jag först tvungen att ta itu med mig själv. Pandaringar under ögonen, ett hår som behövde klippas helst igår samt igenvuxna ögonbryn. Lördagkvällen blev trevligare med middag hos goda vänner. Den där slivon (kroatiskt plommonbrännvin) kunde jag kanske ha klarat mig utan.


Sovmorgon i morse och väckt med kaffe och american panncakes med skivade bananer och sirap. Det är en söndags morgon i min smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar