söndag 4 december 2011

Morgonstund har guld i mun.

Den som myntade ordspråket Morgonstund har guld i mun måste ha syftat på helgmornar. Eller så hade han/hon inga barn. Jag älskar lediga mornar. Jag älskar att inte behöva dra upp sömndruckna varma små kroppar i ottan innan solen gått upp. Jag älskar att ha tid att sitta med mina pojkar i soffan och se på julkalendern på tv. Jag älskar att sitta vid frukostbordet länge. Prata om allt och inget. Små barn har många frågor och när man ska klä på dem overallen, borsta tänderna, kamma håret, trösta och fösa ut dem till bilen samtidigt är det svårt att hinna med att svara på alla de där frågorna. Eller svara och svara, åtmistone diskutera dem innan de flyger iväg med de sista novemberlöven.



Varför är tandfen en hon?

Varför är vi så lika?

Vad händer om hunden trampar på en spik?

Hur ritar man en stjärna?

Hur får tomten önskelistan?

Hur hinner han dela ut alla klappar?

Varför är tomten en han?

När kommer jag att tappa alla mina mjölktänder?

Hur lång tid tar det tills jag blir 69?

Och svaren är ju solklara! Eller? tja..eh. 

Sincerely/Helgnjuterskan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar