söndag 10 juni 2012

Delad glädje är dubbel glädje.


Födelsedagsfrulle bestående av en Torta de mil hojas med självaste Batman nedtryckt i de lövtunna bladen och en apelsinjuice. Låter kanske inte jättespännande men det gjorde succé hos våran nyblivna sexåring.


Sömndrycken och rufsig. Ivrig och förväntansfull. Uppspelt och lycklig.

Hade aldrig tänkt bli den där som sympatigav syskon en present då det liksom går lite emot mina principer. Fast föräldraskap krossar på något vis alla principer och man skapar sin egen tro och sina egna "regler". En födelsedag ska vara gnällfri och glad och det blir den om Ottomannen också får vara med och öppna på ett hörn.




 Min första Pisco Sour under tiden här i Chile. Och när passar en sån egentligen bättre än på ens födelsedag.


Mer glass åt folket!


Vissa knöt nya kontakter...

...andra spanade in sandiga konstverk.


Småskitar var nöjda nästan jämt och jag var lika lycklig som vanligt över att få dela min födelsedag tillsammans med min förstfödde.

 Delad glädje är dubbel glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar