söndag 3 juni 2012

Vindflöjel i styv kuling, det är min Dante det.


"Sexåringens evinnerliga kamp för att få omgivningen att bekräfta något han egentligen inte tror på själv, gör honom tidvis krävande. Han kan ändra sig från ett ögonblick till ett annat. Ingenting är bra nog. Hans uppträdande är ungefär lika stabilt som en vindflöjel i styv kuling." (Wahlgren, -84)

Jag känner igen det här beteendet från min egen 6-åring som pendlar i humör. Jag kan se vissa likheter från min fjortisperiod såväl som vid pms humör. Häromdagen när jag frågade hur de haft det på förskolan berättade han att han tyckte att det var lite konstigt att fröken satte sig för att ladda ner Harry Potter and the deathly hallows part 2 och att hon sedan visade filmen för alla 5-6 åringar. Jo, man tackar. Inget fel på fantasin har han i alla fall, den blivande 6-åringen.

1 kommentar:

  1. Ingela Carlstedt3 juni 2012 kl. 11:31

    Haha :D

    Nu har jag ju mycket svårt att ta något A.Wahlgren har skrivit på allvar efter att ha läst om hur hennes egna barn växt upp, hon känns bara som en stor bluff och gör mig riktigt förbannad! Men att det inte verkar vara något fel på fantasin hos Dante kan jag hålla med om! :)

    SvaraRadera