måndag 28 november 2011

Bland långkjolar och julmusik.


Det är helt extremt vad prylar man samlar på sig. En trevlig del i att bryta upp är att få rensa. Rensa på riktigt. En samlare vill jag aldrig bli. Det finns inget tv program i världen som gör mig så illa till mods som värsta samlarna. Ni vet de där som bokstavligen bor bland sina sopor oförmögna att ens kunna slänga ett kvitto, eller pappret som omsluter cheesburgaren. Uäck! Jag älskar att slänga men när man bor i hus är det lite meckigt att göra sig av med skiten.

Tog fram sommarsandalerna igår, och panamáhatten, och långkjolen, och bikinis. Bland adventsljustakens sken, glögg och spotifys julmusik började jag packa min 23 kgs resväska mot sommaren. Mot äventyret som känns på riktigt nu.

//Tidsoptimisten.

2 kommentarer:

  1. Vad kul att hitta in hos dig! Ska ni till Chile i ett år? Jag tycker mig kunna utläsa det av de få inlägg du skrivit. Vad häftigt! Vilket äventyr! Och vilket coolt namn din ena son har, jag hade länge Otis som favorit till vår son! :)

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittat hit! Det stämmer att vi ska till Chile. Startade bloggen just i syfte att kunna dokumentera äventyret så det blir lite fattigt innan vi anländer. Visst är det ett härligt namn! Jag var inne på Otto men då lade mannen in ett veto så det blev Otis;)

    SvaraRadera