måndag 7 november 2011

Var vänlig dröj. Det är 27 minuters väntetid.


Working mummy. Slutar halv ett idag och jobbade mig ur rättningar vid halv två. Förflyttade mig till hemmet och sitter nu och ringer till företag och kommun för att säga upp ett helt liv känns det som. Det är telefoner, mobiler, dagis, försäkringar, värme, vatten, sophämtning, el etc etc etc. Gosh!

Sitter i Telias telefonkö och minns när vi drog in bredbandstelefoni. Telefonkön som gud glömde. Telefonrösten påstår nu att jag har nr 7 men jag är skeptisk. Har blivit bortkopplad för många gånger för att våga tro att jag någonsin ska komma fram.

Pratade med svenska ambassaden i Chile och de var så trevliga så jag kände mig välkomnad utan att jag ens kommit dit. Hon tog namn och nr och sade att vi skulle komma in och registrera oss när vi kommer förbi Santiago. De har barngrupper och svensk skola på lördagar så det kan man säkert slinka in på vid tillfälle. Det ligger bara 12 mil från Valpo. Fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar