onsdag 30 november 2011

Schweiziska trädgården.


Jag gillar effektiva människor. Rätt person på rätt plats. Efter trettioelva samtal till "mitt" universitet hittade vi äntligen rätt. Señorita Morales vet vad hon snackar om. Hux flux så var jag i princip antagen, ska bara skicka in betyg och kopia på pass och några andra növändigheter men allt gick att göra via mejl. 27 februari var jag välkommen på en introduktionskurs då jag blir intervjuad för att kolla av språkfärdigheter och sedan skulle jag få hjälp av en studiekoordinator att plocka ihop kureser som passar just mig och min situation. Kalasbra! Dessutom blir jag mottagen och får någon form utav fadder som ska guida runt mig på campus. 


Efter ett samtal till svärmor får vi veta att de ordnat en lägenhet (trea) åt oss för att landa i. Jardin Suizo heter området och är egentligen en botanisk trädgård där de smällt upp lägenhetshus. Lummigt verkar vara förnamnet. 


Nu var det en sista check angående längd på kontraktet. Jag vill inte skriva på för mer än tre månader om det är så att vi vill leta lägenhet på plats och bo i den här så länge.

Det tar sig.

3 kommentarer:

  1. Ja men visst gör det! Äntligen börjar bitarna falla på plats. Längtar!

    SvaraRadera
  2. det tar sig kan man verkligen säga, gött! Puss/ amanda

    SvaraRadera