fredag 20 april 2012

Chile vs Sverige 1-1.

Läser om snökaos hemma i Sverige den 20 april och tänker att vi har det väldigt bra här i vår 20 gradiga höst. Svala kvällar, svala mornar, underbara soliga dagar. De mulna gråkalla dagar vi har haft kan jag räkna på en hand. Vädermässigt kan jag konstatera det ytterst överraskande resultatet; Chile vs Sverige 1-0.

Vi har haft något litet efterskalv men nu känns allt lite futtigt i jämförelse med tisdagsmorgonens skalv. Svärmor har varit här och föreläst om försiktighetsåtgärder när det gäller gas och annat samt att vi måste vara väl förberedda genom att exempelvis sova med kläderna på. Enligt henne så har experter tydligen förutspått ytterligare ett kraftigt skalv den närmaste tiden men jag vete sjutton om man ska lita på sånt... När det gäller resultaten angående jordskalv/jorbävningar tar sverige hem segern. Chile vs Sverige 0-1.

Hade en stor presentation på spanska igår under 90 minuter. Har varit riktigt spänd över den och det är så fantastiskt skönt att den är gjord nu. Att det dessutom är fredag idag gör ju inte saken sämre. Nu ska jag åka till Viña och krossa tenta sedan är det fredagsmys för hela slanten. Dante har önskat Chili con Carne så bönorna ligger så fint i blöt och väntar på att få tillagas.

Ett stort grattis skickar jag till min fina storebror. Oj, vad gammal du är nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar