torsdag 12 april 2012

Stressad mage?

Nu ska jag bli lite privat här på bloggen. Om man har haft en dålig mage i över tre veckor är det dags att besöka farbror doktor då eller ska man fortsätta "vänta ut det"? Sedan vi kom hem från Argentina så vill min mage inte bete sig normalt. Ihållande magkramp har jag bara haft vid ett par tillfällen, kanske en något minskad aptit (men det säger ju nästan sig själv) ett stundtals svagt illamående men huvudsakligen så får jag springa på toaletten för ofta för att det ska vara normalt. Egentligen direkt efter att jag ätit. Salmonella? Stressmage?

5 kommentarer:

  1. Jag fick sån mage i Lima, det gick över när jag slutade dricka kranvatten (+ juice gjord på kranvatten, sallad med grönsaker sköljda i kranvatten, osv.). Kanske kan hjälpa?

    SvaraRadera
  2. jag tycker det låter som magkatarr! precis så mådde jag oxå.. kolla på apoteket om dom har något som heter omeprazol eller liknande, det brukar hjälpa! och stressa mindre min vän, försök att undvika stekt/friterad mat. Puss

    SvaraRadera
  3. Tack för era tankar brudar. Jag ska ta era råd i beaktning och ge det lite mer tid. Märker jag inga förbättringar får jag släpa mig iväg till en läkare som kanske kan lista ut vad det är.

    SvaraRadera
  4. Annika; jag dricker mycket sällan vattnet ur kran. Mest för att det smakar pyton*skäms*. Så ja, det skulle ju faktiskt kunna vara så att när jag väl dricker det eller sköljer frukt och grönt så får magen en chock.

    SvaraRadera
  5. Tycker det låter som ett fall för farbror doktorn! Hoppas du blir bättre snart! Kram

    SvaraRadera