måndag 30 april 2012

Söndags slackers.

När söndagen kommer till Valpo går pulsen ner. Männisomyllret minskar och ljudnivån är annorlunda. Ett lugn tar över staden på söndagar och jag inte bara gillar det. Jag behöver det. Som inbiten småstadstjej blir jag lite lätt nipprig av att vistas bland folkmassor och galen trafik dagligen. Ibland behöver man en paus. Man kan nästan se på grabbarna med när det blir överstimulerade. Istället för att bli hyper blir blicken nästan tom. Som i trans möter vi alla människor på gatorna och då blir suget efter vår lilla stad stort. Svampskogen med Floyd, cykelturerna och sjöbad.

Jag tror att jag får göra slut med facebook under de svenska sommarmånaderna annars är jag rädd att jag får krupp.





                                                             Förevigade grabbar på J-cruz.




                                                                     Coolaste biblioteket.





                                                                   Godaste chorillanan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar