måndag 7 maj 2012

Färgglada gatan.


Valpo om hösten/vintern må vara regnigt och grått stundtals men staden sprakar av färg ändå.



Konsten och kreativiteten hittar överallt. En tråkig lykstolpe blir pyntad med allehanda ting som kapsyler eller snäckor.






                                                                  Färgglada gatan.


Uppe på kullen skymtar en hiss som jag inte vet om den är i bruk men jag tror det. Tvättlinesystemen är fräna med gamla kablar som man drar i för att skjutsa ut och in tvätt.(se röda huset) Tvätt som förövrigt aldrig torkar här med tanke på luftfuktigheten. Jag tvättade grabbarnas uniformer i fredags och inte fanken var de torra i morse (måndag). De fick gå civilklädda.

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Hittade hit via colombialiv. Och jag maste saga att det ar trevligt att lasa dina valformulerade tankar om vardagsfunderingar kombinerat med vackra bilder.
    Sjalv bor jag ocksa i Chile men i Santiago sedan 2 1/2 ar tillbaka

    SvaraRadera