torsdag 3 maj 2012

Sådan mor sådant rynk.


Grabbar på förskola och snart ska jag bege mig ner för poesi. Jag hade tänkt att den kursen skulle vara den som jag liksom gled igenom men oh no. Den kursen är den jag får slita llra mest med. Extra jobbigt blir det när man ska skriva uppsatssvar på två A4  per fråga och inte förstår frågorna. Klurigt...


Roligare är det att spendera en eftermiddag med ett sånt här litet troll. Charmtroll är vad han är den här lilla herrn. Såg att vi visst är lite lika ändå. Om inte annat så rynkar vi näsan på samma sätt när vi ler.

Pablo de Rokha var det visst jag skulle läsa. Hamnade på ett sidospår. Passerar veckorna förresten lika fort hos er? För här det extremt vad fort tiden går.

3 kommentarer:

  1. Fina ni!
    Tiden här går snabbt också. Vill inte jäklas, men våren är i full blom trots att vi förra veckan hade både snöfall och snålblåst.
    Jag älskar den här tiden - och tenderar prata hål i huvet på min kära älskling efter att gång på gång på gång konstatera "Guuud - titta vad grönt det är,,,"

    Det är både roligt och känslosamt att läsa om era bravader. Ha det så bra and keep on blogging,

    SvaraRadera
  2. ni är fantastiskt lika!

    SvaraRadera
  3. Petra; guud så härligt med vår och grönska! Har spanat in bilder på facebook och man kan liksom inte tro att det är samma land som vi lämnade. Tänk att det är lika häpnandsväckande varje år. Kram på er godingar!

    Amanda;jo, vi är visst det;)

    SvaraRadera