fredag 23 mars 2012

Che.

Röd jord, torrt gräs och solstrålar som kämpade sig fram mellan de mäktiga Anderna. Några enstaka stickmoln bäddade in de klippiga bergstopparna. Aconcagua, maffigt och snötäckt och på dvdn i bussen en dussinkomedi med Sandler men varför kolla på honom när man är omgiven av den mest storslagna natur? En natur som för mig är omöjlig att fånga på ett foto...

...bevisligen.



Hann inte fånga några men bergsgetter knatade på riktigt fram högt, högt på bergens branter. Fascinerande.

Jag bad till högre makter ett par gånger och efter typ 44 kurvor med stup nedanför började pulsen återgå till det normala och jodå, bussen klarade kurvorna. Vi var framme i... 


                                                                          ...Argentina!

På söndag ska vi nerför. Kan om möjligt bli ännu värre. Men inte tänka på sådant nu. Nu ska vi äta kött, dricka vin och glufsa i oss alfajores. Just precis i den ordningen.

1 kommentar:

  1. Jag kan föreställa mig kurvorna och höjderna - bara det rusar min puls av... Ät och njut och kram på er!

    SvaraRadera