torsdag 15 mars 2012

Fun with Dick and Jane.

Tröttast i stan. Hade glömt hur det är att hålla fokus under långa föreläsningar utan paus. Med en läskig professor som liksom attakerar vid de mest oväntade tillfällen så gäller det att hålla huvudet på skaft.

Vaknade vid småtimmarna av ett märkligt ljud mot förnstret. Regn. Underbara, uppfriskande droppar. Har inte sett våt asfalt i Valparaíso sedan vi var här för snart tio år sedan.

Ser fram emot min kurs i Viña i morgon. Helkul och spejsad lärare från Irland som undervisar i Kultur i kontakt. Mycket intressant kurs.

I morgon var jag medbjuden på fotbollsmatch men jag känner att tacomys och fredagsdisco hemma med grabbarna känns mer lämpligt just nu.

Och ja, jag har hittat ingredienser för att göra svennetacos här. Allt utom gräddfilen.

Nu börjar en film som alltid får mig att gråta av skratt. Fun with Dick and Jane.

Uppdatering: Damn! Den är dubbad! Kanske borde jag ge den en chans ändå. Jim Carrey på spanska liksom.

Sayonara.

1 kommentar: