onsdag 11 januari 2012

Boardwalk, Playa Acapulco.

Idag var det hett. Så vi tog oss till strandkanten. Grabbarma spontanbadade i kalsongerna och vi torkade på gräset i halvskuggan.






Mitt begär efter Mote con huesillo*  stillades. Omöjligt att ens försöka stå emot churros* med...japp, ni gissade det: manjar!

*Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det...typ karamellsaft med kanel, korn och torkad persika som fått svälla. Det låter precis hur mysko som helt men är förvånansvärt gott.

*Churros är en sorts friterad munk som man äter som den är, fylld med manjar eller toppad med florsocker. Eller så gör man som jag och äter den med allt.

2 kommentarer:

  1. Mmm, det där både låter och ser gott ut! :)

    Du har fått en award inne hos mig! :)

    SvaraRadera
  2. Wow! Min första award!

    Tack så hemskt mycket Marie!

    SvaraRadera