lördag 14 januari 2012

Finns det lördagsgodis i Valpo?

Lördagen inleddes med inget mindre än årets första löptur. Ingen dålig sådan heller med en dårfia som for runt på kullarna sökandes efter en väg ner mot havet. Tanterna log brett åt synen, farbröderna skakade på huvudena. Väl nere på "el plan" Valparaísos platta centrum så kisade jag upp mot de kringelkrokiga backarna, tog sats och skulle just ge mig av när...min buss stannar bredvid. Min buss som släpper av mig precis utanför porten. Hmm, efter en snabb tankeprocess så beslutade sig mina trötta ben för att ta sig hem med micro. Men vänta bara, snart ska jag nog ta mig uppför med. Snart.


Nu åker vi upp på de välkända kullarna och umgås med familjen. Vi ska bara leta efter lördagsgodis först. Blir förmodligen något riktigt läskigt med extra mycket färgämnen, till Otis stora lycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar