tisdag 10 januari 2012

Playa Caleta Portales.




Playa Caleta Portales är vår närmsta strand. Är man ute tidigt kan man faktiskt simma ut i vågorna som efter lunch blir allför kraftiga. Jag flöt runt som sjölejonen som lattjade bredvid mig. Pelikanerna for runt och tog sig en och annan fisk. Måsarna skrattade och livet kändes sådär som en Hollywoodfilm med bakgrundsmusik. Mmm. En fin dag.
Uppdatering: Bakgrundsmusiken ersattes av barngråt, hunger och bussar som dröjde.Som sedan följdes av panikhunger och sand i hela lägenheten. Men man får ta det onda med det goda.

5 kommentarer:

  1. Haha, ja bussar är väl inte alltid så pålitliga när det gäller att hålla tabellen (om det ens finns någon, den kommer när den kommer liksom) kan jag tänka mig! Nu har jag ju aldrig varit i Chile men väl Grekland, Spanien och Jamaica och där fungerade det så... Kan tänka mig stressen när man har trötta och hungriga barn, ujujuj

    SvaraRadera
  2. va grym du är på att uppdatera, Tack! /Amanda

    SvaraRadera
  3. Nej, några tidtabeller existerar inte här och priserna vaierar lite beroende på chaufför. Man får jobba bort lite av sin inre tidsnazist här=)

    Amanda: Vad gör man inte för sina läsare=)

    SvaraRadera
  4. Även om stavning och språk i detta inlägg var under all kritik.

    SvaraRadera
  5. Nu är du i gång med bloggen :) På Kabbe går allt i sin gilla gång fast du fattas förstås. Det ser underbart ut därborta i Chile, glöm inte solskyddsfaktor!! Kram Sussie

    SvaraRadera