torsdag 19 januari 2012

Sopaipilla in the making.

Säger man att man gillar något här i Chile så kan man nästan ta för givet att man blir serverad just detta när tillfälle ges. Råkade förövrigt nämna att jag gillade doften av en hudkräm för att sekunden senare få just en burk kräm. Att just denna innehöll snigelsekret försöker jag bortse ifrån. Istället fokuserar jag på den oväntat goda doften och det faktum att den visst ska motverka ålderstecken. Jeez! Så här är man nu. Insorterad i ålderskategorin kring 30 då de första åldertecknen visst ska utplånas...jaja, lika bra att smörja på.


 Svärmor Tamara som förtjänar ett eget inlägg men lite kort kan jag berätta att den här kvinnan har så många fantastiska egenskaper att jag skulle behöva använda endast superlativ för att beskriva henne. Lite av en kvinnlig förebild även om jag önskar att hon skulle tänka lite mer på sig själv och inte alltid sätta andras välbefinnande i främsta rummet. Fast det är ju så hon är. Obeskrivligt generös, omhändertagande och god.


1 kommentar:

  1. Sí, Tamara es Tamara. Y cómo la extrañamos!! / Carola

    SvaraRadera