onsdag 18 januari 2012

Ofrivilligt vaggad till söms.

Det skakade hos oss igår kväll. Jag blev lite lätt hyper och började snegla på flyktvägar. Barnen åt flingor och tittade på tv och märkte inte ett dyft. Kikade ut från balkongen och såg grannarna stå och diskutera att det här var nog ändå en 4.5.

De här skalven orsakar små mörka moln över min annars nykära bubbla som jag befinner mig i. Jag känner mig hjälplös som uppe i luften när turbulensen sätter i. Efteråt märkligt hög på adrenalin. Bieffekten risig sömn. Sängen gungade och gardinerna fladdrade men det var bara i mitt huvud. Tror jag.

Googlade info som en patient som vill sätta sin egen diagnos och visst var det ett skalv. Ett skalv med en styrka på 5,6 som inträffade 16 mil norr om Valparaíso. Tänker på jordbävningen i Chile som ägde rum för två år sedan. Tänker att gradinerna förmodligen fladdrade krafitgare då än vad de gjorde i natt.

3 kommentarer:

  1. Ja, den "delen" gör inte mig så imponerad heller. I övrigt önskar jag också uppleva det ni gör nu :)

    SvaraRadera
  2. Nej, jag har svårt att se att man skulle vänja sig vid att jorden skakar. Men jag är glad att vi tog steget. Många kramar till er!

    SvaraRadera