lördag 28 januari 2012

Det börjar kännas lite som hemma.

Morgonmys vid frukostbordet fortsätter med pyssel i soffan. Varför soffan kan man undra? Mjukt och skönt men inte särskilt praktiskt. Dante gör egna böcker och Otis häller ut alla häftstift. Det är som vanligt med andra ord. Det börjar kännas mindre semester och mer hemma. Det känns mysigt.

Ute skiner solen som den gör nästan alla mornar och vi planerar dagens upptåg. Kanske en tur till Viña idag. Jag behöver en laddare till telefonen som jag levt utan i snart en månad. Ganska skönt att vara utan men till terminsstart är det inte så dumt med en smartphone.

För er som tror att vi bara ska semesterfira i detta avlånga land så kan jag informera att så är inte fallet. 28 februari drar allvaret igång med studier på universitet. Jakten på skola/dagis för barnen fortsätter men det är lite klurigt med tanke på att vi befinner oss mitt i semesterfirandet så de flesta skolor är stängda. Vi tror eventuellt att vi kan ha fått ett napp på en skola som ligger nära oss och där vi förmodligen kan ha båda grabbarna. Den 10 februari ska vi träffa rektorn så jag uppdaterar efter mötet.

Men nu är det semester och det gäller att passa att på att njuta. I juli får vi nämnligen bara 2 veckors vinterlov. Livet väntar. Must dash!

2 kommentarer:

  1. Suerte amigos mios' les deceo lo mejor del mundo aue no lo encuentran todo alla. Suerte.

    Mauricio Lisegran Martinez

    SvaraRadera
  2. Muchas gracias Mauricio!

    Saludos a toda tú familia y un abrazo grande especialmente para Enya!

    SvaraRadera