fredag 27 januari 2012

Gardindjungeln.

Dagen har ägnats åt att hitta tyger till gardiner. Jag och svärmor lämnade diskret lunchen med kusinerna och tog oss ner till stan. Efter tre butiker med bottennapp och tyger anno 83 så började jag se framför en gardininport från Sverige men så vips så var den där; butiken med skönaste textilierna. Två unga grabbar med god smak (i mina ögon) ledde oss genom djungeln med tyger. Min blick drogs genast mot ett tyg för att sekunden senare få förklarat att dessa var inporterade från ett företag med namnet IKEA. Haha! Min svenskhet sitter i.



I vilket fall kom vi hem med riktigt härliga metervaror som svärmor ska sätta tänderna i. Förhoppningsvis kan hon kanske lära mig ett eller annat om konsten att sy även om jag tvivlar på att mitt tålamod räcker till för att lyckas med en gardinlängd.

Jag lovar att visa er slutresultatet. Det kommer att bli freakin fab!

3 kommentarer:

  1. Ikea is the shit :D
    Så roligt var det att se er alla live idag, som jag längtat. Blev så annorlunda att prata med er, ni kändes genast mycket närmare!
    Kram på er/Camilla

    SvaraRadera
  2. Det gjorde min dag Camilla!

    Puss på dig Mandy!

    SvaraRadera