lördag 7 januari 2012

Gargamel är inte min kusin.

Dante undrar varför det luktar så mycket överallt i den här staden. Här har vi svaret.

Träffade en man vid ett stånd på marknaden som bott i Jakobsberg i 14 år. De där 14 åren är jag lite tveksam till då han upprepade frasen "Hej jag heter...vad heter du?  Han har utsett sig själv som min personlige grönsakshandlare.

Det här diggar jag. Färska blommor finns dagligen för några femmor.

Lite renare, lite snyggare, lite mer turister. Det är Viña del mar.

Framför oss ligger ståtliga Shreraton Miramar och utanför skrek sig småflickorna hesa över det faktum att viss herr Bieber befinner sig just där. Dante gillar Justin och tyckte att vi kunde bo där istället. Tyvärr inte riktigt i vår prisklass.

Crazy vågor och ingen tid att läsa julklappsromanerna på stranden.

Badkillen nr 1.

Chilenarna har sommarlov vilket syns på den överbefolkade stranden. Vi åkte dit runt 17.00 för att slippa den värsta solen. (Lite jobbigt för en soldyrkare som jag) och jag i min naiva lilla bubbla tänkte att nu har nog de flesta rört sig hemåt. Think again.


Otis och kusin Sofi Isidora. Vid Otis kvällsfilosoferande så konstaterade han att Gargamel inte är hans kusin men att Sofia är det .Tur är väl det. Sofia slår Gargamel alla dagar och jag vilar hellre ögonen på den här lilla skönheten.


















5 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska bilder! Ser superhärligt ut. :)

    SvaraRadera
  2. Don't worry honey, du hinner bli brun=) Fantastiska bilder/ mandy

    SvaraRadera
  3. Hej bästa Frida, kul att läsa din blogg nu när det börjar hända grejer! Må så gott o lycka till med allt. Kram Sussie

    SvaraRadera
  4. Así que haciendo ya estragos... your personal verdulero!!! Not bad, girl!! Miles de besos a TODOS!!! La Carolita

    SvaraRadera
  5. Tack Fia!

    Brände mig faktiskt idag Amanda!Det blir brunt sen right!

    Tack fina Sussie!

    Claro que sí Carolita! Un monton de abrazos para ti!

    SvaraRadera