måndag 30 januari 2012

Salvation.

Kyrkan var en nedsliten gammal basketplan som sett sina bästa dagar. Hål i taken och springor i väggarna som släppte in de envisa solstrålarna. Hur det fungerar när regnet kommer till Valpo under vintern vet jag inte men jag vet att därinne finns det glädje, kärlek och ljus.



Med färger i gult och blått kände jag mig som hemma. Pastorn och hans högra hand drog i gång psalmer på elbas och elgitarr som mest liknade powerballader. Tre flickor flöt runt på golvet i vita blusar med lila sidenskynken, höga hårknutar och med sidenband som matchade deras klädsel. Det var fint att få se. Fina människor med en hopp och tro som jag fick ta del av som en åskådare från läktaren.

1 kommentar:

  1. Hej Frida, du el ni verkar ha det bra därborta i Chile. Jag älskar dina bilder, det ser alltid så färgglatt o härligt ut! Här hemma har vi fått det lite kallare, inte välkommet :( På Kabbe diskuterar vi vår kommande nya organisation- har du hört den förut? Nu gäller det indragna tjänster p g a datorerna. Vi ska "välja" mellan fler undervisningstimmar el varva mellan hel/halvklass. Pest el kolera....ja, ja dagens i-landsproblem. När du kommer åter till oss kommer du att uppleva att tiden stått stilla eftersom agendan består år efter år :) kram fr Kabbe/ Sussie

    SvaraRadera