söndag 19 februari 2012

Bildregn:julkorten som aldrig skickades.

Älska det eller hata det? Julkort med foto på sina barn. Jag skiter i vilket och skickar vad jag vill och jag vet att abuelo och mormor och morfar älskar motivet. Och det gör förstås närmsta vännerna också vilket inte är så lite.

Vägen till ett lyckat julkort med två rörliga motiv under 3 och ett halvt är lång. Det är inte lätt.Inte lätt alls.

Nedan följer julfotosession som ägde rum år 2009.


Här går min gräns. Pimpa katten med tomteluva?! Too tacky! Tar ingen del i detta miserabla försök till ett lyckat julmotiv. Lägger oavkortat skulden på min man.





Nu tar det sig. Två barn i fokus som tittar någorlunda åt samma håll. Ingen gråter vilket är ett plus i sig.


Där satt den!...eller? Jag vill minnas att det var detta foto vi skickade ut och när jag tittar närmare ser jag att the significant others knä sticker fram. Såhär i efterhand tycker jag att samtliga försök ovan är genialiska. Helt klart.

2 kommentarer:

  1. Jag hörde när Sofia på Rix Morgonzoo dissade "Julkort med barnen på" och kan inte annat än att helt INTE hålla med. Det är ju ett underbart sätt att få en personlig julhälsning - det är ju trots allt de motiven som återspeglar julmys och förväntan bäst.

    Det är så roligt att läsa om era bravader.

    Abrazos!!!

    SvaraRadera
  2. Tänkte på just det programmet när jag skrev inlägget. Var och en blir givetvis salig på sin sak men jag är helt inne på ditt spår. Vem blir inte glad av barn utklädda till nissar.

    Abrazos!

    SvaraRadera