tisdag 14 februari 2012

Buena vista social club.

Ett besök i Valparaíso blir inte komplett utan ett besök på J Cruz. Restaurangen, puben, museet. Stället som lever långt framåt småtimmarna, som alltid har levande musik från lokala förmågor. Här uppmuntras man lämna ett litet foto, om man mot förmodan skulle lyckas hitta en yta att sätta upp det på eller så skriver man en rad på duken. På J. Cruz serveras endast en rätt och det är Chorillana som finns på flertalet ställen men det är här den allra helst äts. Med en aji som inte går av för hackor och en öl till det så är måltiden allt annat än LCHF (Som debatteras inne hos Sara idag) men i mina ögon är den komplett.





Jag vet inte vad som hände men på något vis lyckades vi få till tema orange igår.


"Rita på borden!!! De är ju tokiga på det här stället!"
-Dante 5 år.

Quasimodo? Dante? Who can tell?

Trevlig alla hjärtans dag på er alla!

Och vad ni än gör, få inte för er att se Valentine's Day så här dagen till ära. Den är så dålig så att gudarna gråter.

Ett kärleksfullt tips från mig till dig

3 kommentarer:

  1. Happy Valentines min vän! Är så glad för er skull att ni har det så himla göttans! Puss på er/ amanda

    SvaraRadera
  2. Första bilden på killarna i gränden är ju fantastisk, den måste ni förstora upp och göra en tavla av! Älskar att Otis är gömd i skuggan, jag såg honom inte först :)

    SvaraRadera
  3. Tack finaste Amanda! Happy Valentines på dig!

    Ingela; Tack! Den är fin på något vis den bilden! Kram till er!

    SvaraRadera