onsdag 1 februari 2012

El hombre araña.

Oh the drama.

Vi tar alltid alla försiktighetsåtgärder. Vi spatserar inte runt kring mörka gränder på kvällen. Jag har inte på mig en massa juveler när vi går ut. Har förresten inga juveler. Och det har funkat fint. Tills igår.

5 minuter hann vi vara på stranden igår. Jag förflyttade mig snabbt från stranden med Dante för att slänga oss i det stora blå. Marre stannade vid base camp med Otis som sprang ner mot havet och Marre efter. Det handlade om mindre än minuter, sekunder. Han vänder sig om och vips, en väska borta.

Inga pengar och inga kläder satt vi bedrövade på stranden. Dagen till ära hade vi dessutom valt en av de stränder som ligger ca 40 minuter i resväg bort.

En rask promenad till poliskontoret och en snabb anmälan. Två hyggliga carabineros erbjöd att skjutsa oss hem och efter tre byten av polisbilar på olika orter tog vi oss till slut hem. Hemmanyckeln låg givetvis i den stulna väskan men portmannen som nu går under namnet spindelmannen lyckades klättra upp till fjärde våningen. Fråga mig inte hur.

Fordon nr 3 i ordningen lämnade av oss sandiga, halvklädda turister vid porten. Jag kan meddela att vi fick ett par roade blickar från förbipasserande.

2 kommentarer:

  1. Tur att det bara var en väska och att inget annat allvarligt hände om man nu ska vara optimist....
    Tur att det finns spindelmän även i Chile :-)
    Kram på er mina fina/Camilla

    SvaraRadera
  2. Precis så får man tänka. Tur att...

    Du skulle ha serr honom! Det bara swischade till så var han uppe. Grabbarna stod med öppna munnar och var imponerade till max!
    Kram på dig!

    SvaraRadera