onsdag 8 februari 2012

Ol’ Blue Eyes Is Back.

På bussen från centrum till vår kulle.


Vi är lite ljusare än chilenarna i allmänhet och grabbarna får en del blickar och kommantarer om hur fina och ljushåriga de är. Märkligt det där...vad som är fint och var det är fint. Enligt min mormor är Dante, till vänster en riktig latino och nu syftar hon inte på personlighet och temprament utan på färger och drag. Behöver jag tillägga att mormor är 87 år och använder inte glasögon.

Under morgonpromenaden blev jag stoppad av en familj som sett mig gå där tidigare. De undrade var jag kom ifrån och lillebror vann då han gissat på svenska. Andra gissningar var Finland, Norge och Schweiz.

Under samma promenad träffade jag en äldre herre som var precis hur trevlig som helst, tills han skulle kyssa mig adjö och prickade munnen istället för kinden. Fast så var han ju typ 87 år och använde inte glasögon. Han kommer undan. Helt klart.

1 kommentar:

  1. jag gillar't! Ni är så fina! hälsa grabbarna grus från Tant Amanda

    SvaraRadera