tisdag 28 februari 2012

Det är dejligt.

Skolstart för hundratals utbytesstudenter idag. Det var välordnat och planerat med information blandat med jippon. Min faddergrupp som jag sitter ihop med under den kommande veckan består av två amerikaner, en danska och en japan.


Cueca. Chiles nationaldans. Uppvaktningsdans som figurerar i olika varianter även i Peru, Bolivia och Argentina. Spana in flaskan på huvudet. Det bör tilläggas att det skumpade rätt duktigt i dansen men flaskan stod pall Mycket mystiskt...


Meet Lea. Toksöt danska som jag utnämnt till min nya bästis. Spännande konversationer blir det också då jag frågar något på svenska, hon svarar på danska vilket jag inte förstår. Tar över på spanska varpå hon kontrar på engelska. Kodväxling på hög nivå.



Jo men det är såhär tjusigt, Pontificia Universidad Católica de Valparaíso also known as PUCV. Jag menar palmer inne, eller ja, typ inneute.

1 kommentar: