onsdag 15 februari 2012

Supersmurfen.

Sitter i soffan framför supersmurfen för 78 gången i ordningen. Otis har utvecklat någon sorts beroende när det gäller smurfarna. Rösterna är en smula...enerverande.

Tredje koppen kaffe börjar göra sitt. Kaffe är något jag verkligen saknar. Riktigt starkt, gott, svenskt kaffe. Pappas kaffe som nästan lämnar tungan svart. Kaffestunderpå verandan hos Camilla. Aldrig diskuterar man så bra som över en kopp kaffe.

Här får man leta med ljus och lykta efter riktigt kaffe. Kaffekulturen är ickeexisterande här och för en junkie som jag blir det ibland lite tradigt med Nescafe.

Kaffet som består av den här fantastiska livsräddaren Nescafe tradicion och en skvätt mjölk.

 Det finns bara långhållbarhetsmjölk här. Eller pulver och det kan jag klara mig utan. Att hitta färsk mjölk här är lite av en lyx. Drycken intages i den här fantastiska muggen som tillhör lägenheten. Den är så ful så att den nästan blir snygg. Lägg märke till min eminenta känsla för färgkoordination och hur väl jag matchar koppens ränder med skeden.

Hepp, dags att kicka igång den här mulna onsdagen.

Chao amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar