fredag 17 februari 2012

Jag drömde inatt en underlig dröm.


Friserades idag. Några cm kortare och lite mörkare. Den där Patricio visste vad han gjorde.

Rackars trevligt har jag haft. Konversationer mellan himmel och jord på spanska. Stärkt språksjälvförtroendet.

Annars lyssnar jag på Peter LeMarcs Totoolah och fredagsmyser lite för mig själv i soffan medan Marre lägger de små. Älskar LeMarc och undrar ibland hur gammal jag egentligen är. Men för mig är han barndom och pappa. Och sen är han enligt mig en av Sveriges bästa låtskrivare.

jag har slutat fråga och undra varför
jag får inga svar, man lever tills man dör
lagom doser glädje lagom doser gråt
däremellan leden man aldrig kommer åt

4 kommentarer:

  1. supersnyggt hår på en superfin tjej! puss/amanda

    SvaraRadera
  2. Frida det där med LeMarc handlar mer om kärleken till livet än ålder ;) Hans texter och rytmer går in i mitt lilla hjärta också.
    Tänker på er! Ps: snygg som alltid FunkyFrida! Puss KC

    SvaraRadera
  3. Du har så rätt Kristin! Han skrev ju Doggas doplåt.

    Tittade på foton från en sommar för två år sedan när vi hälsade på er i Götet. Så mysigt var det. Som alltid när vi ses.

    Saknar er!

    SvaraRadera